Dersin Adı | Ulaştırma Mühendisliği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CIVE 442 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, Ulaştırma mühendisliğiyle ilgili temel projelendirme ve planlama esaslarının verilmesidir. Bu amaçla karayolu projelerinin tasarım esasları, kapasite hesabı ve ulaşım planlamasının inşaat mühendisliğindeki yeri hakkında bilgi verilir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, karayollarında planlama, yol kapasitesi, karayollarının sınıflandırılması, güzergah araştırması safhaları, geometrik dizayn (yatay ve düşey elemanların tasarımı) konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ulaştırma mühendisliğine giriş | Bölüm 1 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann.. |
2 | Ulaştırma ve taşıma türlerinin özellikleri, Ulaştırma sistemleri konular: planlama, kontrol, tıkanıklık, emniyet ve çevre koruma | Bölüm 2.4 & 2.5 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann.. |
3 | Sürücü, araç, yaya ve yol karakteristikleri ve araç dinamiği | Bölüm 3.1-3.8 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
4 | Trafik akımı teorisi | Bölüm 4.1-4.3 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
5 | Trafik akımı teorisi | Bölüm 4.6-4.9 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
6 | Kapasite ve hizmet düzeyi | Bölüm 5.1-5.2 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Geçki araştırması,Yatay kurblar | Bölüm 3/ p.131-190 AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC (2018). |
9 | Geçki araştırması, geçiş eğrisi ve dever uygulaması | Bölüm 3/ p.131-190 AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC (2018). |
10 | Boykesit ve Düşey kurblar, dairesel düşey kurbların özellikleri | Bölüm 3/ p.259-268 AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC (2018) |
11 | Toprak işleri, en kesit tasarımı, alan ve hacimlerin hesabı | Bölüm 14 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507 |
12 | Brückner diagramının çizilmesi ve dengelenmesi, proje kapsamında fayda-maliyet iliskisi | Bölüm 14 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
13 | Ulaşım talep modeli | Bölüm 8 “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. |
14 | Yol malzemeleri ve kaplama tasarımı | Bölüm 10&11 “Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | “Transportation Engineering: Theory, Practice and Modeling”, Dusan Teodorovic and Milan Janic, 1st Ed., 2016 Butterworth-Heinemann. ISBN-13: 978-0128038185 ISBN-10: 0128038187
“Traffic and Highway Engineering”, Nicholas J. Garber and Lester A. Hoel, 4th Ed., 2009, Cengage Learning, ISBN: 9780495082507. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AASHTO. "Policy on geometric design of highways and streets." American Association of State Highway and Transportation Officials, Washington, DC 2018 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 12 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | |
Final Sınavı | 1 | 30 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | |||||
2 | Karmaşık İnşaat Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaca uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya İnşaat Mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | İnşaat Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak İnşaat Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini İnşaat Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest